donderdag 8 december 2011

MultiVlaai!

De volgende definities zijn te vinden op vandale.nl:


taart de; v(m) -en meestal rond, luchtig gebak van deeg met room en vruchten of confituren enz. erop of erin: (min) een oude ~ oude vrouw hartig baksel; quiche: kaastaart

vlaai de; v(m) -en gebak met opstaande rand, bedekt met vruchtencompote: Limburgse ~


Eerlijk gezegd kan het verschil tussen een taart en een vlaai me niet veel schelen: ik vind ze allebei heerlijk!
Ik wil het dan ook graag hebben over de vlaaien van MultiVlaai, want die zijn gewoon fan-tas-tisch!

Op de site http://www.multivlaai.nl/ kun je zien wat voor vlaaien ze hebben. Hier in Amsterdam spreek ik soms met mijn vriendinnen bij MultiVlaai af, terwijl we uren kletsen onder het genot van een kopje thee/koffie en een stukje vlaai.

Het geweldige van deze winkel is het volgende: als ik binnenkom en een vlaai wil uitkiezen, wijzen ze me altijd direct aan welke vlaaien geen alcohol en geen gelatine bevatten. Ik vind dat zo behulpzaam van de werkers daar!
Op de site staat er ook bij elke vlaai informatie over de ingrediënten, zoals of het gelatine bevat, of noten, of gluten, of rogge enz. Er is zelfs een klein icoontje met 'halal' om te laten zien of het geschikt is voor moslims :)
Het is ook niet zo duur, meestal ligt de prijs tussen 9,50 en 14,00 per hele vlaai.

Voor de meeste verjaardagen halen wij dan ook vlaaien van MultiVlaai.

Mijn persoonlijke favorieten zijn de volgende twee: Christoffelvlaai en appelcitroenvlaai.

De appelcitroenvlaai heb ik gisteren gehaald (een hele vlaai!) en die is vandaag op...






O ja, op de site kun je ook kijken of er een MultiVlaai is in jouw buurt/stad!

Geen opmerkingen: